خدمات وارد شده -
پیکربندی 4x4
صندلی صندلی 2 + 1 مرد
ابعاد و وزن
وزن (محدود کردن) 1 350 کیلوگرم
ظرفیت بار بار ظرفیت 900 کیلوگرم
بار تله 350 کیلوگرم
طول 4.16 متر
عرض 1.52 متر
ارتفاع 1.52 متر
ارتش
اسلحه 12.7 میلیمتری یا 40 میلیمتری پرتابگر نارنجک اتوماتیک
تحرک
دیزل موتور
قدرت موتور 150 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده 132 کیلومتر در ساعت (160 کیلومتر در ساعت بدون کنترل)
محدوده 650 کیلومتر
قابلیت انعطاف پذیری
گرادیان 70٪
شیب جانبی 40٪
گام عمودی 0.46 متر
تانک ~ 0.5 متر
فورد 1 متر
بدر خودروی سبک وزن و سریع فشرده ای است که توسط شرکت رائ بک خودرو LLC از Sterling Heights، میشیگان ساخته شده است. این مخصوصا برای حمل و نقل داخلی MV-22 Osprey و CH-53E Super Stallion طراحی شده و همچنین به عنوان یک حامل سلاح سبک عمل می کند.
اطلاعات بسیار کمی در مورد ریشه یا توسعه بلدرز تا این روز باقی مانده است. این در واکنش به الزامات خودروی اعتصاب داخلی خودرو حمل و نقل دریایی نیروی دریایی ایالات متحده (ITV-LSV) و سیستم پشتیبانی آتش (EPSS) (EFSS) ایجاد شد و یکی از چندین خودروی رقیب بود که توسط دریانوردان در سال 2004 مورد آزمایش قرار گرفت. تفنگداران دریایی در اصل یک وسیله نقلیه بزرگتر با یک ملات قوی تر (که در نتیجه برنامه اژدها آتش است) در سال 1997 برای EFSS مورد نیاز بود، اما ناگهان یک وسیله نقلیه بسیار کوچکتر که در سال 2002 یک خمپاره معمولی باریک حمل می کرد، نیاز داشت. و وسیله نقلیه سبک که می تواند در داخل CH-53 یا V-22 حمل شود.

درخواست های پیشنهادی توسط مهندسین دریایی در آن سال برای طرح های مناسب صادر شد. چندین شرکت کوچک در سراسر ایالات متحده نمونه های رقابتی را ارائه دادند، هرچند دو فینالیست توسط شرکت های دفاع بزرگتر حمایت شدند؛ گریلر آمریکایی توسط سیستم زمین های عمومی دینامیک حمایت شد، در حالی که رائبک خودرو توسط دفاع متحد حمایت شد.
طرح Growler آمریکایی، که Growler نامیده می شد، به سادگی یک جیپ M151 MUTT برش و بازسازی بود، اما رائبک تصمیم گرفت از یک تخته سنگ خالی استفاده کند. خودرو ناشی از آن به طور کلی با Growler متفاوت بود.
در زمان معرفی آن بدجور کمتر از یک وسیله نقلیه سریع حمل سنتی به نظر می رسید، بلکه یک طراحی مستقل از یک فیلم جنگی علمی تخیلی بود. این صندلی فضایی لوله ای، بدنه کامپوزیت و یک کابین محصور با قفس رول کاملی بود. ویژگی های اضافی ایمنی شامل یک ستون فرمان قابل شستشو و کمربندهای 3 نقطه ای می باشد. دو درب در سمت چپ وسیله نقلیه وجود داشت، بسیار شبیه به آنهایی که در سدان بودند. غالبا، در سمت راست، یک درب بسیار بزرگ و بزرگ (که امکان بارگیری سریع و بارگیری محموله های بزرگ را فراهم می کند)، که طول صندلی مسافر را پوشانده بود، وجود داشت. این طرح مبهم شبیه یک ماشین ورزشی عجیب و غریب بود (به سختی شگفت انگیز است، زیرا رائبکه ماشین های مفهومی چشمگیر را در طول سالها توسعه داده است) و به نظر می رسد که لوازم آرایشی بیرونی آن را به این ایده کافی نداشته باشد، بدور نیز یک وسط وسیله نقلیه موتور.
نیروی دریایی شامل یک موتور دیزلی توربو 4 سیلندر با نام 150 اسب بخار همراه با یک گیربکس اتوماتیک با یک جعبه انتقال 2 سرعته، 6 سرعت جلو و 1 سرعت معکوس بود. این بدنه را به نسبت قدرت / وزن 54.15 اسب بخار / تن و سرعت بالای 132 کیلومتر / ساعت ارائه داد. این وسیله نقلیه دارای دامنه جادهای 650 کیلومتر با سرعت 90 کیلومتر در ساعت بود. این موتور سوخته سوخت دیزل یا JP8 جت است، اما بر روی بنزین یا دیگر انواع سوخت جت اجرا نمی شود.
این تعلیق شامل بازوهای کنترل و جلو و عقب کاملا مستقل و با 330 میلیمتر از سفر بود، که امکان سوار شدن صاف را در اکثر نقاط زمین با بیشترین سرعت فراهم می کرد. چرخ ها برای تایر Michelin 9.00 A16 XZL TL LAD پیکربندی شده و هر یک ترمز دیسک داشتند. به طور متوسط فقط 10 دقیقه تعمیر و نگهداری روزانه لازم بود که Badger عملیات را حفظ کند.
سیستم فرماندهی Badger یک ردیف و نوعی شبیه ساز بود که امکان شعاع چرخشی 7.6 متر را فراهم می آورد. به لطف ردیابی وسیع چرخ و مرکز جاذبه کم، بدجور می تواند یک گرادیان 70٪ یا یک شیب جانبی 40٪ داشته باشد. نمونه اولیه نیز برای جلوگیری از موانع عمودی 0.4 متر و جلوگیری از موانع آب عمیق 1 متر نشان داده شده است.


یک وینچ ظرفیت 4 500 کیلوگرم به بدور، مناسب برای بازیابی و یا بازیابی یک وسیله نقلیه دیگر است.
بدر می تواند توسط طیف وسیعی از هواپیماهای حمل و نقل و هلیکوپتر حمل و نقل و به اندازه کافی سبک به عنوان بارگذاری سبک به عنوان سبک هلیکوپتر به عنوان UH-60 Blackhawk (که می تواند بارگذاری M998 HMMWV، خودرو تقریبا دو بار به عنوان سنگین). همچنین می تواند در داخل روتورهای بزرگتر از جمله V-22 و CH-53 مورد استفاده قرار گیرد و به آنها اجازه می دهد تا وسیله نقلیه را به طور قابل ملاحظه ای سریع تر و دورتر از بارگیری بارگیری کند. بدجور نشان داده شده است که تنها در 3 دقیقه به V-22 وارد می شود، یا خروج در یک دقیقه، به طور کامل تحت قدرت خود و بدون استفاده از وینچ.
یک حلقه 360 درجه ای، اجازه می دهد تا بدور را برای نصب یک سلاح خدمه خدمه، که می تواند از طریق 360 درجه عبور. اسلحه های بزرگ به اندازه 12.7 میلیمتر M2HB اسلحه سنگین یا Mk.19 40 میلیمتر پرتاب نارنجک اتوماتیک می تواند مانند سلاح های سبک تر مانند موشک های سبک M240 یا M249 نصب شود.
بدور همچنین برای خم کردن یک ملات 120 میلی متری است که همان M120 بر اساس اسرائیل Soltam K6 طراحی شده است که توسط ارتش آمریکا به عنوان یک ملات سنگین مستقل استفاده می شود و یا در داخل حمل و نقل ملخ M1064 حمل می شود. این سلاح طیف گسترده ای از مهمات را شامل می شود، از جمله M934 دور انفجار بالا، نور M983، دور M929 فسفر سفید سفید / دود، دور تمرین M931، و M935 دقیق هدایت ملقمه. این مهمات در محدوده وزن 14 کیلوگرمی قرار دارند و می توانند به اهداف نزدیک به 200 متر یا تا 7 400 متر با اهداف تقریبا معادل دور 105 کیلوولت هاوکر از نوع مشابه اخراج شوند. هر دو ملات و سهام کامل مهمات در یک تریلر حمل می شوند.
در حالی که از لحاظ فنی خودروی زرهی نبود، پانل های بدر بدنه با رفع خستگی مواجه شدند و پانل های پلی کست بسیار قوی بودند. این 360 درجه حفاظت از آتش سوزی سلاح، بقایای و شکاف های پوسته را فراهم کرد، هرچند خدمه هیچ محافظ سرنخی نداشت.
همچنین تعدادی از زیرمجموعه های بلبرینگ که شامل خودروی تخلیه ای پزشکی با ظرفیت دو نوسان کننده و یک وسیله نقلیه محموله (که اساسا یک کامیون وانت بود) بود. عکس هایی از این وسایل نقلیه نشان داد که آنها دارای یک طرح کاملا متفاوت هستند، احتمالا به دلیل این واقعیت است که آنها نیاز به یک موتور جلو برای انجام این ماموریت دارند.
با این حال، به مراتب جالب تر از ویژگی های طراحی Badger، دلایل آن است که به سرویس پذیرفته نشد. مهندس هواپیما مشهور سر سیدنی کامم معروف گفت: "همه هواپیماهای مدرن دارای چهار بعد هستند: طول، طول، ارتفاع و سیاست"؛ اگرچه تجربه Badger هر نشانه ای داشت، اما این مورد به همان اندازه به وسایل نقلیه نظامی نیز اعمال می شود.
در طول محاکمه EFSS، Badger بطور قابل ملاحظه ای از Growler بهتر عمل کرد و به قیمت قابل ملاحظه ای پایین تر ارائه شد. با این حال، هنگامی که کمیته ارزیابی تصمیم خود را برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه وسیله نقلیه برای خرید، تصمیم گرفتند، زمانی که افسر فرمانده وی، ژنرال ویلیام کاتتو اعلام کرد که گروولر برنده "رقابت" بود، خفه شد.
EFSS برای خود وسیله نقلیه بود که هر دو ملات و مهمات آن را در یک تریلر دویدند؛ در حالی که خندق این کار را انجام داد، خندق را به خلبان و مهمات خود در تریلرهای جداگانه فرو ریخت و خود Growler نیز قادر به حمل آن نبود. بدر نیز از ملات 120 میلیمتری Soltam M120 استفاده کرد که ارتش ایالات متحده از سال 1991 عمل کرده و ستون های استاندارد ناتو 120 میلی متری را اخراج کرده است. Growler خمپاره 120 میلی متری TDA MO-120-RT (در حال حاضر M121 در سرویس ایالات متحده) را مورد استفاده قرار داده است، که نه تنها در آن زمان توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار نگرفت، بلکه خلبان تفنگش (M120 هموار است) مورد نیاز اختصاصی مهمات TDA موتور بدرج در ایالات متحده تولید شد، در حالی که موتور Growler در برزیل ساخته شد (تحت قانون خرید نظامی، توسط کنگره تحت اصلاح بری، تمام سلاح های نظامی ایالات متحده و قطعات آنها باید به طور کامل در ایالات متحده ساخته شود). Badgers همه وسایل نقلیه جدید کارخانه بودند، در حالی که Growlers همه از اجزاء دهه های گذشته استفاده شده بودند که از جت های M151 MUTT گرفته شده بودند. بدجور ثابت شده است در دامنه های جانبی تا 40٪، در حالی که Growler ثابت می کند خطرناک است که به معکوس کردن توسط به سادگی swerv؛ در حادثه ای که در حال حاضر حوادث پنهان در کمپ لژین است، یک غربال گران در حال چرخش در حالی که swerving برای جلوگیری از ضربه زدن به لاک پشت، با سرعت تنها 24 کیلومتر / ساعت است. بدجور به اندازه کافی نیروی کششی در نیروگاه خود به اندازه V-22 به عقب متصل شده بود، در حالی که Growler نمی توانست بدون استفاده از یک وینچ وارد عمل شود (پس از آن روشن شد که نیروی دریایی آمریکا مورد نیاز را برای اجازه دادن به خندق --- به طور خاص --- یک وینچ؛ هیچ یک از رقبا دیگر نیاز به یک).

این فساد از سوی رسانه ها، کنگره و بازرس کل وزارت دفاع امریکا توجه گسترده ای دریافت کرد، و در عین حال (شاید پیچیدگی ترین و پیچیده ترین آن ها)، تفنگداران دریایی ایالات متحده هنوز به شدت از انتخاب خود از خندق دفاع کرده اند.
تفنگداران دریایی اغلب پر از ابهام و بی توجهی به نیازهای خود بودند. مهمتر از همه، زمانی که مطبوعات متوجه شدند که Growler در صورت نیاز به یک مانع عمودی 381 میلیمتری (15 اینچ) برساند (با توجه به نیاز خاص ماده شماره 76 با عنوان "مشخصات عملکرد برای ESS، پارامتر 3.1.1.3 عمودی عمودی") ، دفتر امور عمومی Quantico پاسخ داد که این مشخصات --- در کلمات خودشان --- "بند 3.1.1.3 حذف خواهد شد". مثال دیگری پاراگراف 4.3.1.5 با عنوان "تلاش کششی" (به عنوان "نشان دادن حداقل تلاش EFSS تا نسبت وزن 0.53 در یک سطح خشک و سخت" نشان داده شده است.) مشخص شد که Growler در برآورده ساختن آن نیازمند نبود، بعد از آن نیز این موضوع حذف شد. سرپرست داگلاس پوله، مدیر شعبه رسانه، به رسانه ها گفت: "الزامات هرگز تغییر نکرده یا اصلاح نشده اند".
تفنگداران دریایی با غارتگر موافق نبودند حتی پس از حضور گسترده رسانه ها و تحقیقات دفتر عمومی حسابرسی در مورد تهیه آن، و در نهایت به M1161 Growler تبدیل شد. با این حال، حتی اگر آنها سرانجام موفق به فرار از بررسی شد، انتخاب Growler بازگشت به آنها در سال بعد خالی از سکنه.
اگر چه Growler به معنای یک موقت برای خمپاره M327 Dragon Fire بود، اما این برنامه بعدا در سال 2007 خاتمه یافت. اگرچه این برنامه به عنوان Dragon Fire II به عنوان یک چهره به چهره داده شد، اما این نیز در سال 2009 خاتمه یافت و وجود داشته است از آن زمان هیچ فعالیتی در آن نداشته است. در همین حال، هزینه "94،000 دلاری" Growler تا سال 2010 به 380،000 دلار افزایش یافته است، و هزینه آن فقط از 579000 دلار به 078000 دلار افزایش پیدا کرده است. این طراحی با توجه به سالهای سال، بیشتر و بیشتر شد، اما Growler هرگز نیازهای آن را برآورده نکرد و تفنگداران دریایی در سال 2017 به مطبوعات رسیدند که Growler بی ثبات بود و یک جانشین به شدت مورد نیاز بود. آنها همچنین دارای ذخایر وسیعی از خمپاره 120 میلیمتری تفنگ و مهمات برای از بین بردن نیز هستند، چرا که آنها برای استفاده های دیگر در ارتش ایالات متحده قابل استفاده نیستند؛ ملات مواد مهمات مورد استفاده در تمام دیگر ملات 120 میلیمتر ایالات متحده را آتش نخواهد زد و خمپاره خمپاره با مقیاس استاندارد 120 میلیمتری اسلحه مقابله نخواهد کرد. تفنگداران دریایی نمی خواهند به برنامه های جدید اعمال کنند و ارتش آمریکا از خرید آنها اجتناب کرده است. اگرچه هیچ تضمینی وجود نداشت که بدور را برای خلبانان دریایی بهتر از خروس جنگی بهتر کند.
متاسفانه، اطلاعات دیگر کمی درباره Badger منتشر شده است. در حالی که اغلب در حال گذراندن بسیاری از مقالات خبری در مورد رسوایی گرویلر بود، آن را به ندرت (اگر تا کنون) نامگذاری شده یا توصیف شده در توانایی های کامل خود، و همچنین به نظر می رسد رابی Beck به شدت بازار این خودرو را نداشت. هیچ فروشی صورت نگرفت و وضعیت بلبرینگ نامشخص است. در حقیقت، وضعیت Rae-Beck Automotive LLC * خود * مشخص نیست، چرا که آنها دیگر در اخبار نیستند و وبسایتشان حذف شده است. بوئینگ اخیرا یک وسیله نقلیه مشابه برای ارتش آمریکا را برای مسابقات بازسازی EFSS و ITV عرضه کرده است که به عنوان بدجنس فانتوم به بازار عرضه شده است، اما مشخص نیست که آیا این خودرو مربوط به طراحی راب بک است یا خیر.
به نظر می رسد که Badger Rae-Back دیگر ارائه نمی شود. با وجود ظاهر و عملکرد آینده خود، این وسیله به نظر می رسد چیزی از گذشته است.
گزینه ها
خودرو اعتصاب نور: این مدل پایه سری است، همانطور که در بالا توضیح داده شد.
محموله حامل: حرکت موتور از وسط به جلو تغییر ظاهر این نوع، در نتیجه آنچه که اساسا یک کامیون وانت جمع و جور است. به نظر می رسد بسیاری از انواع بدجور از حامل محموله استخراج شده اند.
حامل ملات: این یک نسخه حامل ملک خزنده پیشنهاد شده از بدور، که از مدل حامل محموله مشتق شده است. این یک ملات M120 را روی تخت حمل می کند که از طریق یک لولا متصل می شود و در هنگام استفاده مستقر روی پایه آن قرار می گیرد.
وسیله نقلیه ارتباطی: این مدل یکی دیگر از مشتقات محموله محموله است و اساسا یک واگن با طرح است که بر خلاف وسیله نقلیه ورزشی نیست؛ به عنوان مثال، یک سقف کشش و پانلهای جانبی که تخت بارگیری را پشت سر می گذارند. انواع تجهیزات C3I می تواند حمل شود، به این وسیله می تواند به عنوان یک رله comms یا یک وسیله فرمان و کنترل استفاده شود.
وسیله نقلیه پزشکی: یک وسیله نقلیه ارتباطی، وسیله نقلیه پزشکی تجهیزات و سلاح های C3I نداشت و به جای آن برای عملیات MEDEVAC طراحی شده بود. این فضای کافی برای جا به جا کردن دو خیمه داشت.
خودرو اعتصاب سبک (شش چرخ): این یک نسخه کشیده شده از محموله محموله بود، با تنظیمات سه محور. مشخص نیست که این نسخه برای چه چیزی توسعه یافته است، اما احتمالا در نظر گرفته شده برای حمل بارهای بزرگتر و سنگین تر باشد.

وسایل نقلیه مشابه
فانتوم بدجور: اگرچه این وسیله به اندازه ی بزرگتر از رید بک بلبر است، فانتوم بلجر بوئینگ برای یک نقش ITV توسعه داده شد و همچنان در داخل یک روتور کار گذاشته خواهد شد. نام آن نشان می دهد که این دو وسیله نقلیه مرتبط هستند، اما این مشخص نیست.
Vehicle Strike Light: پیش از این به عنوان عنکبوت به بازار عرضه شده است، Vehicle Strike Vehicle وسیله نقلیه سریع حمل و نقل پیشرفته توسط ST Kinetics در سنگاپور است. این می تواند در داخل و یا خارج از طریق کشتی CH-53 Sea Stallion یا CH-47 Chinook حمل شود و یا حتی برای حمل سریع هوا در مقدار از طریق C-130 هرکول به صورت انقباض در کنار یکدیگر قرار گیرد.
Flyer: این یک وسیله نقلیه سریع دیگر است که توسط General Dynamics توسعه داده شده است تا نیاز به یک وسیله نقلیه متحرک زمین 1.1 فرمان عملیات ویژه ایالات متحده را داشته باشد. فلیکر برای تولید انتخاب شد. اولین تولید اولیه آن در سال 2014 آغاز شد. در خارج از آن، شبیه بدور است.
Oshkosh S-ATV یکی دیگر از رقبا بود که مورد نیاز فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده بود. این خودرو در سال 2012 کشف شد. این خودرو برای شناسایی و سایر مأموریت های تخصصی مانند عملیات ضد شورش و نظارت طولانی مدت طراحی شده بود. با این حال، رقابت را به General Dynamics Flyer از دست داد.
P6 ATAV: محصولی از Surya Sentra Ekajaya در اندونزی، P6 ATAV یک وسیله نقلیه تهاجمی سبک است که در مفهوم به بدر استفاده می شود.
دلگا 1: Delga 1 توسط Delta STC در گرجستان طراحی شده و برای استفاده از واحدهای نیروهای ویژه نیروهای گرجستان ساخته شده است و برای اولین بار در سال 2001 ساخته شد. این فشرده تر و "جیپ" شبیه به بدور است، اما برای بسیاری از آنها طراحی شده است ماموریت ها
Mahindra Axe: توسعه یافته در هند، تبر یک وسیله نقلیه سریع حمل و نقل است که با کمک خارجی و در درجه اول از قطعات تجاری "خارج از قفسه" ساخته شده است. این دقیق تر از Growler مانند Badger شبیه است، اما دارای عملکرد قابل ملاحظهای برای وسیله نقلیه در کلاس خود است. هرچند که در صورت درخواست ارتش هند توسعه یافت، آنها بعدا تصمیم گرفتند که هیچکدام را خریداری نکنند.
XR311: طراحی شده توسط FMC در سال 1969، طراحی این نمونه اولیه وسیله نقلیه سریع ایالات متحده به معنای واقعی کلمه به مدت سی سال پیش از زمان خود بود و به نظر می رسد چیزی شبیه یک وسیله نقلیه معمولی 1960s نیست. متاسفانه، تاریخچه آن چیزی است که از تمرین لباس برای تبر Mahindra، به عنوان آن را در درخواست ارتش ایالات متحده، که به پایان رسید خرید هیچ کدام از آنها. FMC برنامه را به AM General فروخت، که --- پس از چندین طراحی مجدد بعدی --- آن را به معروف M998 HMMWV تبدیل کرد.
Gaucho: یک تلاش مشترک برزیل و آرژانتین، VLEGA Gaucho در طراحی XR311 بسیار شبیه است، اما با اجزای اختیاری متعدد مانند آنچه در Badger دیده می شود.
RSOV: برای "RANGER Special Operations Vehicle"، RSOV یک وسیله نقلیه ویژه عملیاتی است که براساس Land Rover Defender که برای رنجرزهای ارتش آمریکا طراحی شده است، است. این مفهوم به بدر و مفهوم شبیه است و حتی شامل یک نوع ملات می شود که یک ملات 120 میلی متری را ببرید.
طوفان SRTV: یک محصول HDT Global Inc. در ایالات متحده، طوفان طراحی بسیار شبیه به بدور، اما ماموریت بسیار متفاوت است. این برای نیروی هوایی ایالات متحده به عنوان یک وسیله نقلیه سریع برای استفاده توسط واحدهای جستجو و نجات طراحی شده است.
